Jos kiinnostuit jostain tekemästäni työstä, otathan yhteyttä O.K@hotmail.fi. Tilaustöitä voit myös kysellä. Ethän kuitenkaan kopioi kuviani ja tekstejäni ilman lupaani, kiitos! Blogini saat linkittää omaasi ja siitä kovasti ilahtuisinkin, jos niin teet -erityisesti jos olet lainannut ideoita blogistani! :) Ja jätäthän käynnistäsi kommentin: ne ilahduttavat päivääni suuresti!



sunnuntai 3. heinäkuuta 2011

Tuulikin kortit samoista materiaaleista 4/4

Viimeinen kortti tähän rinkiin valmistui juuri. Kortin teko oli jotenkin tosi vaikeaa. Minä kun en ole koskaan osannut tehdä kovin runsaskoristeista korttia, niin tässäpä sitä oli vasta haastetta minulle. 

Minua kuitenkin kiinnostaa aina kokeilla sellaisia tekniikoita ja tyylejä, jotka ei ole minulle kaikkein ominaisimpia, ja olin aikaisemmin jo ajatellut, että haluan joskus kokeilla tehdä kortin, joka ei ole yksinkertainen ja simppeli.

Joskus olen sitä tainnut yrittääkin, mutta en ole vaan pystynyt laittamaan korttiin yhtään sen enempää koristeita kuin ennenkään. Joten nämä matskut olivat oikein hyvät siinä mielessä, että nyt minun oli pakko käyttää kaikkia materiaaleja. :D

Saamani paperit olivat minulle tuttuja, kun minullakin on tuo paperisetti. Tässä lainattu kuva lähetetyistä materiaaleista:



Ja tässä kortti:


Kerman värinen korttipohja on omasta varastosta. Näitä 5x5 tuumaisia kortteja olen käyttänyt vasta vähän aikaa. C6 kokoiseen korttipohjaan ei olisi muuta mahtunutkaan kuin tuo leimakuva, mikä oli tosi kivan näköinen.
Leimakuvan väritin Aqua Promarkereilla ilman vettä, siis blenderin kanssa. Olen todella surkea värittämään noilla tusseilla. Tarvitsisin hurjasti harjoitusta. Joskus olen jonkun ohjeen lukenut, mutta pitäisi lukea uudestaan ja ihan harjoittelemalla harjoitella. Yleensä korttia tehdessä on sen verran kiire, ettei ole aikaa eikä kärsivällisyyttä ruveta ohjeiden kanssa värittämään. 

Hiuksiin sain jonkin verran sävyeroja, mutta esim. ihon väritin kokonaan enkä käyttänyt edes blenderiä. Silmät meni kans ihan mönkään ja harmittaa, kun hiuksissa olevat sitruunat ei erotu minnekään. Inktensejen kanssa värittäminen luonnistuu minulta jotenkin paljon helpommin. Onko teillä minkälaisia omia kokemuksia näistä?

Sitten stanssasin leimakuvan ovaaliksi ja teippasin tuolle ruskealle paperille, jonka leikkasin sitten irti kuviosaksilla.  Sitten vaan teippipyssy hommiin ja kortti kasaan. Ja tietysti nuo kukat laitoin kulmiin.

Tässä vielä yksityiskohta neitokaisen hiuksista:


Vaikka hiuksissa olikin jo paljon koristetta, niin päädyin laittamaan nuo sitruunapiikit myös sinne mukaan, kun en keksinyt niille mitään muutakaan paikkaa. Ja oli minusta aika hauskakin idea, että siellä hiuksissa oli ihan "oikeitakin" koristeita. Nuppineulalla vaan reikä leimakuvaan ja piikit toiselle puolelle teipillä kiinni.

Seuraavasta kuvasta huomaa, miten vaikeaa minun oli kaikkia materiaaleja yhdistellä korttiin. Yritin kyllä sommitella niitä kansipuolelle, mutta en kerta kaikkiaan osannut. Niinpä kortin sisäpuolesta tuli tämän näköinen:


Minusta on kiva, että tuo vaaleampi paperi menee nauhana koko kortin läpi ja se valkoinen nauha tuo vielä lisää yhtenäisyyttä, kun ajattelee kansipuolta. Aivan ihanan yhteensopivat kyllä nuo kaikki leimakuvat ja tekstit ja ne sitruunapiikit.

Tässä vielä lähikuvaa tekstistä (siinäpä vasta täydellinen asenne!):


Ja tässä kuva takapuolelta: 


Se lintupaperi tuotti minulle kaikkein eniten päänvaivaa. En osannut yhdistää lintujen kuvaa mihinkään, niinpä jätin pois.  Onneksi näissä ringeissä ei tarvitse kaikkea käyttää, kunhan vaan jokaisesta matskusta  käyttää osan. Niinpä minä käytin sitten ainoastaan nuo kukkanauhat, jotka leikkasin paperista irti. Nuo kukkien keskusosat oli mulle kans tosi vaikeet. Mutta sitten keksin, että ne näyttäisivät kivalta noiden paperikukkien keskustassa eläväittömään kukkaa, kun siinä on noita heteitä piirrettynäkin siihen. Harmi vaan, etten saanut heteitä pystyyn. Miltä teistä näyttävät?

Ja tässä vielä lähikuvaa niistä heteistä:


Tässä vielä muiden rinkiläisten kortit:


Susanna


Kiitos,
että kävit lukemassa höpinöitäni!
Olisi todella mukava,
jos vielä jaksaisit ilahduttaa minua kommentilla,
kiitos!

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos sinulle, joka ehdit ja jaksat käyttää pienen hetken ajastasi jättämällä minulle kommentin! Teollasi ilahdutat suuresti päivääni!