Jos kiinnostuit jostain tekemästäni työstä, otathan yhteyttä O.K@hotmail.fi. Tilaustöitä voit myös kysellä. Ethän kuitenkaan kopioi kuviani ja tekstejäni ilman lupaani, kiitos! Blogini saat linkittää omaasi ja siitä kovasti ilahtuisinkin, jos niin teet -erityisesti jos olet lainannut ideoita blogistani! :) Ja jätäthän käynnistäsi kommentin: ne ilahduttavat päivääni suuresti!



torstai 23. syyskuuta 2010

Kiertävä jouluinen leimakuva- ja paperivaihto 1

Osallistuin Koukussa kortteihin -sivustolla kahteen eri kiertävään leimakuvavaihtoon. Tänään tuli ensimmäinen kuori. Näissä vaihdossa sai vaihtaa myös jouluisia papereita ja leimakuvat sai olla myös tekstejä. Tässä kuvassa ne ihanuudet, mitä minä vaihdoin itselleni:


Kuva on jälleen väärinpäin. Minulle on kyllä kerrottu, miten asian saa korjattua, mutta minä tolvana en ohjeiden jälkeenkään näy ymmärtävän. Nimittäin juuri yritin katsella sitä, mistä valokuvan voi tallentaa uudelleen eri muodossa, mutta enpä sitten löytänyt. Osaako joku neuvoa?

7 kommenttia:

  1. Niin, ne kuvat tosiaan menee väärinpäin, jos et ole tallentanut niitä koneellesi oikein päin! :D Muistuta, että katsotaan sitä, kun seuraavan kerran käyn teillä. Mitähän ohjelmaa kuvien käsittelyyn...

    VastaaPoista
  2. Hih. Kuulepas rouva Pyjama, en minä nyt sentään niin tomppeli ole! :) Minulla on siis sellainen ongelma, että vaikka kuvat on koneella oikein päin, niin joskus ne blogiin ladattaessa kääntyy silti väärinpäin. Mun yhdellä kaverilla on sama ongelma ja sanoi sen tiedostotyypin, millä tallennettaessa ongelma poistuu. Nyt en muista sitä nimeä. Pitää kaivaa se viesti sähkiksestä. Eikö sulla ole ollut sitä ongelmaa? Mulla on tosi usein. Eli sitä en hokannut, että kun kuva on koneella, niin miten saan tallennettua sen uudelleen uudella tiedostotyypillä (kun niitä on jpeg yms.)..

    VastaaPoista
  3. Mitä kuvankäsittelyohjelmaa sä käytät?

    Yleensä taitaa olla niin, että ei riitä, että käännät ne esikatselulla oikeinpäin, vaan sun pitää tallentaa ne oikeinpäin. (Jpg on siis tyypillisin formaatti kuville, jos siitä tiedosta on sulle jotain apua.)

    Mulla ei ole tota ongelmaa oikeastaan koskaan, koska ilmeisesti kamera on niin fiksu, että se tunnistaa miten päin kuva on otettu, niin se kääntää vaakakuvat oikein päin. (Ellen siis ole kuvannut kuvaa jotenkin tosi oudossa asennossa pää alas päin tms :D) Olisikohan teidänkin kamerassa sellainen ominaisuus?

    VastaaPoista
  4. Nii, tarkennus. Siis en usko, että sillä on mitään väliä, millä tiedostotyypillä sä tallennat ne kuvat (sillä on tietenkin moneen muuhun asiaan merkitystä, mutta ei siis siihen, että onko se kuva oikeinpäin). Vai oletko tallentanut kuvan sen jälkeen, kun olet kääntänyt sen esikatselussa?

    VastaaPoista
  5. Outii. katsoppas blogiani siellä on sinulle tehtäviä, jos suinkin kerkiät :o)) ;o)

    VastaaPoista
  6. No voi pyhä jysäys!!! :) Kiitos, kiitos ja vielä kerran kiitos! Olinpa todella yllättynyt ja otettu. Suuri kiitos sinulle! Tuntui tosi mukavalle. Kyllä minä oon sen niin ajatellut, että enhän minä tuollaisia tunnustuksia tule koskaan saamaan, mutta niin se elämä yllättää! :)
    Miten noi kuvat saa muuten laitettua oman blogin sivupalkkiin?

    VastaaPoista
  7. Niin, ja vielä lisään, että en heti lupaa niitä postata, kun on tässä taas kaikenlaista härdelliä ja lisäks minäkin flunssassa, mutta sitten paremmalla ajalla ihan varmasti!

    VastaaPoista

Kiitos sinulle, joka ehdit ja jaksat käyttää pienen hetken ajastasi jättämällä minulle kommentin! Teollasi ilahdutat suuresti päivääni!